Det rullar på

Just nu rullar det på så pass mycket att jag knappt hinner blogga och än mindre ta kort att lägga upp här. Ska försöka skärpa mig så gott det går.
Igår så var det söndag och den började med att morfars bilruta hade blivit inslagen någon gång under natten när bilen stod parkerad här utanför. Nu visade sig att det var en liten pojke som slängt en sten och av misstag träffat bilen. Men han och hans pappa hörde av sig och det var jävligt starkt gjort. Så det ordnar sig nog till slut. Resten av dagen så städade vi här hemma innan vi åkte ut till IKEA-området och handlade lite. Efter det så blev det en tur till Lindsdal så att farmor och farfar fick träffa Iris. Och så bjöds det på mat också och det tycker vi om. Tyvärr så tycker inte Iris riktigt om sin farfar. Det funkar jättebra när han sitter bredvid och skojar med henne men så fort han ska ha henne hos sig så skiter det sig. Undrar vad det är som gott fel där egentligen? De var ju så bra polare i början. Men det ordnar sig nog snart.

Idag så har vi tagit en sväng på stan, käkat lunch på Byttan, handlat, Emma har bakat bröd, Iris har haft ont i magen, Iris har vägrat sova, Iris vill bara gå omkring, Iris har somnat i min famn ett antal gånger och så har det rullat på med en massa vardagssaker.
Har nog fortfarande inte fattat att jag inte jobbar, känns så sjukt att vara hemma hela dagarna, att inte ha någon tid att passa varje dag. Men det är skönt och roligt.

Och nu till något riktigt kul. I ett svagt ögonblick idag så kom jag på att jag ska ha en julmustasch. Och överraskande nog så tyckte Emma att det var en bra idé. Så nu är det mustasch som gäller resten av året. Och vem vet? Jag kanske trivs så bra i det att jag kör vidare resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0