Jultåg

Igår när jag och Iris var och hälsade på Iris mormor så tittade jag lite i reklambladen och såg att de sålde ett jultåg  med räls som lös och sjöng Jinglebells på Netto. Kul, tänkte jag, ett sånt ska Iris ha. Så idag så gick jag till Netto och inhandlade ett tåg med räls som jag satte ihop när vi kom hem. Tåget tuffade på rälsen och Iris skrattade gott åt det hela.
Men när jag skulle visa henne tåget en andra gång så spårade tåget ur och Jinglebells ekade medan tåget låg på sidan och tuffade på så blev Iris livrädd och började gråta. Snabbt stängde jag av musiken på tåget och tröstade henne. Skulle sen visa henne att det inte var något farligt så jag tog fram tåget och pratade väldigt lugnt och sa att det inte var något farligt. Men vad hjälpte det. Hon skrek i högan sky trots att jag bara höll ett litet plasttåg i handen.
Så nu är väl stackarn förstörd för livet vad det gäller tåg och Jinglebells. 
 
Så är det någon som vill ha ett lite tåg med tre vagnar som går i julens tecken så kan ni säga till så kan vi säkert hitta en bra lösning på det hela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0