Sjuk Iris

Stackars lilla Iris är sjuk, är inget kul alls. Började strax innan sju med att hon kräktes upp hela middagen över mattan i sitt rum. Tog tempen på henne i samband med det och den visade sig vara lite hör, strax under 39. Men med en flaska välling i kroppen så somnade hon sött. Tyvärr vaknade hon några timmar senare och fick sova i min famn. När jag skulle gå på toa och la Iris i Emmas famn så dröjde det 10 sekunder och så spydde hon rätt över hela Emmas bröst. Det var kräk överallt kändes det som. In i badrummet för en avtvättning av Iris och en dusch för Emma. Man såg hur Iris frös när hon låg på skötbordet, hon riktigt skakade så jag tog med mig henne in till soffan och la henne på mitt bara bröst med en filt runt för att hon skulle få värme. Hennes blick var uppgiven och väldigt förvånad. Märktes att hon inte hade en aning om vad som händer med henne.
Tog tempen en gång till innan en ny pyjamas åkte på och nu hade den sjunkigt något men det vore väl konstigt om den inte gjort det med tanke på att hon fått Panodil. Men vi gav henne en till och nu har hon sovit en stund. Hoppas hon får sova ett bra tag till så hon kryar på sig lite.
Och hönspappa som jag är så är jag hur orolig som helst. Är inte lätt att få i henne dricka direkt för man vill ju inte väcka henne när hon väl sover. Kommer att bli en lång natt som förhoppningsvis gör att vår lilla tjej mår bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0