Kvällsmys eller morgonmys?

Igår så var Emma ute och käkade med sin syster och jag och Iris skulle ha en mysig hemmakväll. Problemet var bara att Iris var skittrött och börja kräva välling strax efter åtta och då hade Emma precis gått. Eller precis och precis. Fick 45 minuter med lek och mys. Sen så sov hon som en stock ändå tills klockan närmade sig halv tre. Då var det dax att gå upp och söva henne för att tre timmar senare få ta nästa sväng in till Iris rum. Men denna gången så orkade jag inte ta mig tillbaka till vårt sovrum utan la mig med Iris i extrasängen och där blev vi liggandes en timme inna hon bestämde sig för att gå upp för dagen.
Så Iris val blev helt klart morgonmys även om jag hellre hade tagit kvällsmyset. Men det är inte jag som bestämmer i den här familjen.
Så sen halv sju så har Iris lekt, tjurat, bajsat, försökt att sova, vägrat sova, ätit frukost och mellanmål. Så det har som vanligt varit full rulle.

Och idag så har Iris prövat att äta en macka själv. Första gick bra men den andra gick mindre bra kan man säga.


Iris äter första mackan. Lite kladdigt men ändå ett helt ok jobb.


Resultatet av macka två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0