Makaronfrukost

Iris  vaknade som vanligt väldigt tidigt och var idag pigg som en mört. Så det var full fart på henne från fem-tiden och framåt. Jag blir så glad av att vakna av barnskrik tidigt på morgonen, är underbart. Eller inte. Men det är som det är och bara till att acceptera. Vid kvart i sex gick jag upp för då var det ingen idé att ens försöka somna om och någon minut efter kom Iris och Emma också upp. När jag väl gjort min morgontoalett och hämtat tidningen så satte jag Iris i barnstolen medan jag kokade makaroner och fixade frukost. För att hålla henne lite lugn så fick hon en majskrok som hon som vanligt smaskade i sig. När den var slut så blev det lite gnäll och då testade jag makaroner och det var en hit. Eller, när hon väl fick in makaronerna i munnen så var det gott men när de var kletiga och inte riktigt ville släppa från läppen så var det mindre kul. Men jag tror att vi har fått en liten pastatjej. Kan det vara från hennes kusiner tro??

Idag så är det min och Iris hemmakväll. Tror jag ska försöka få den lilla tjejen att leka lite modell så jag får några nya bra kort att visa er. Men det är ju något som Iris bestämmer och inte jag.

Kommentarer
Postat av: sambon

vad fint det blev älskling!

2009-11-11 @ 14:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0