Mys med aj, aj, aj

Iris och jag har haft en riktigt mysig kväll med en massa lek och mys. Hon har varit på riktigt pusshumör den lilla damen och har pussat mig över hela ansiktet. Är ju inte som en vanlig puss utan hennes är blöta och lite okontrollerade. Och så har hon pratat på som bara den. Tyvärr så fattar jag inte riktigt vad hon säger mer än hennes försök till mamma och pappa. Och nu är hon helt klar över vad en lampa är och pekar på en varje gång man frågar vart lampan är. Är så stolt över min lilla tjej.

Något jag däremot inte är lika stolt över är det som kallas aj, aj, aj i rubriken. Hon har börjat nypas, och hon nyper hårt som en ilsken hummer. Och när hon gör det när man försöker få henne att sova så är det inte riktigt läge att säga aj utan man får bara bita ihop och vara glad.

Nu har jag bara två arbetsdagar kvar innan jag börjar min föräldraledighet. Ska bli skitkul även om jag är lite nervös för  vad vi ska göra hela dagarna. Men vi ska gå på stan, dricka kaffe, hälsa på mamma i Nybro, hälsa på farmor och farfar, hälsa på mormor och morfar, äta, bada, sova och en massa annat så tiden lär nog flyga iväg. Och så ska vi ta en massa kort också.

Kort ja, lovar er nya kort snart. Ska bara fixa över de gamla korten till den nya datorn först men det görs senast i helgen så nästa vecka börjar bloggandet på riktigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0