Tillbaka

Så var jag tillbaka i vardagen igen efter en helg med mys, resande, familjeliv, titt på systerson, hotellnatt och mer resande.
Helgen började som väntat väldigt bra med fredagsmys hemma med familjen. Iris somnade redan vid halv åtta och efter det så var det lite tid för mig och Emma att bara vara. Vi åt ryggbiff, drack lite vin, åt chips, drack cola, kollade på Idol och som vanligt på fredagarna så höll vi båda på att somna i soffan. Men i säng kom vi, en liten stund iaf. Vid kvart över tolv vaknade Iris och var ledsen. Jag gick in för att få henne att somna om och det var inga större problem, problemet var att hon vaknade i samma stund som jag gick ut från hennes rum. Så det blev en natt i extrasängen med en liten Iris bredvid sig. Vi sov rätt bra båda två och hon vaknadeförst vid halv sju nästa gång. Är tydligen tryggt att ligga bredvid pappa.
Sen så var det dax att åka till Göteborg för att träffa Iris nyfödda kusin. Hon var jätteduktig hela bilresan och gnällde knappt ett skit. Det var lite värre på hemresan men det var nog mitt fel eftersom jag gav henne lite för mycket bearnaisesås när vi åt på IKEA i Jönköping. Korkat men nu vet vi det.
Var iaf kul att få träffa min systerson. Han var söt och inte alls så stor som jag föreställde mig. Därmed inte sagt att han är liten för att vara en vecka gammal. Såg något äldre ut om man tänker på kroppshyddan. Hur eller hur så var han söt och väldigt lugn så länge han inte var hungrig. Men så är ju alla nyfödda. Ska bli kul att få köpa lite leksaker för killar nu och inte bara dockor, rosa kläder och annat tjejigt. Har redan siktat in mig på lite riddargubbar så han får leka med något annat än datorer och tv-spel när han blir lite äldre.

Väl hemma igår så blev det lite slappande i soffan för att titta på Robinson sen i lördags. Verkar vara rätt hårt i år. Är glad att jag slipper vara där och må dåligt. Och efter det så tyckte jag att det var hög tid att packa upp vår nya dator. Känner mig nöjd med köpet och är övertygad om att jag och den datorn kommer ha mycket kul ihop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0