Vår kväll

Så var denna dagen nästan slut och jag har haft en rätt bra men jobbig fars dag. Iris har ju som sagt varit rätt så förkyld och jävlig men efter en hel del sömn och vila så har hon varit rätt pigg under eftermiddagen och kvällen.
Hov sov mer än någonsin och var extremt lugn när hon var vaken och låg och mös i min famn. Var kanske en extra present till mig idag. Men jag tror mer på att det berodde på tröttheten.
Nu har dock tröttheten satt in och snart så sover hon sött igen. Man blir nog rätt trött av att underhålla alla mor- och farföräldrar som var här för en middag som för övrigt var väldigt god. Tack Emma. 
Och jag tror att hennes farmor har bytt blöja på henne för sista gången. Hon tog ett blöjbyte innan de gick och hon sa sa att hon inte visste riktigt hur bra den satt på och om den var säker och svaret på det är, den satt inte bra alls och var inte det minsta säker. När alla gått och jag stod och ordnade i köket så hörde jag hur Iris tog i och tänkte, snart blöjbyte. Och det blev ett minst sagt anorlunda blöjbyte eftersom det var bajs långt upp på ryggen. Så det var till att spola under kranen och skvätta vatten över hela henne. Så nästa gång jag pratar med Iris farmor så blir det en liten utskällning. För så här kan vi inte ha det.

Och avslutningsvis så bjuder jag er på en liten bild av hur Iris firade sin far idag, sin väldigt trötta far.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0