Ännu en

Det blev ännu en jobbig natt. Den började dock väldigt bra med att Iris sov som en stock i sin egna säng utan några som helst tecken på att något skulle vara fel. Härligt tänkte vi när vi gick och la oss, en hel natts sömn att vänta. Men icke, vid 12 började det och fortsatte hela natten. Det var till att vakna titt som tätt och gnälla. Så jag har haft ännu en natt i min ensamhet. Och när det är dax för mig att gå till jobbet så vaknar lillskiten och är jättepigg och babblar som aldrig förr. Är rätt härligt iofs men för Emmas skull så önskade jag att hon låg och sov istället.

Ikväll ska jag vara en dålig förälder. Har nämligen bett Emmas föräldrar komma och vara lite barnvakt så jag kan titta på Trelleborg-Bajen. Men jag gör det för att vara en bra förälder. Med tanke på vad matchen betyder så tror jag att jag kan ha svårt att koncentrera mig på Iris och matchen samtidigt och är då rädd att hon ska göra något som kan skada henne utan att jag märker det, typ slita i en sladd eller något. Nu tror jag inte att Ulf och Christa har något emot att umgås med mig och deras barnbarn utan tvärtom tycker att det är roligt. Så efter jobbet så åker jag och köper lite fikabröd så vi har något att mumsa på under tiden. Nu kanske ni tänker att Emma kan väl ta Iris under tiden matchen spelas men hon är iväg på kurs så det är kört.

Är rätt fint ute just nu ser jag. Solen går upp över taken och de gula löven fladdrar lite i vinden. Hösten när den är som bäst helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0