Fredag

Så var det fredag igen och denna fredagen är lite extra efterlängtad. Vet inte vad det har varit med denna veckan men jag har varit rätt så trött och sliten hela tiden tycker jag. Men nu är det helg och då ska jag vila. I min fantasi iaf.

Har på senare tid upptäckt vilket temprament min lilla dotter har. Hon blir verkligen vansinnig ibland när hon inte får som hon vill. Igår var andra dagen i rad jag råkade ut för det. När vi kom hem från fikat så lekte vi lite innan det var dax för mat. Stod en halv burk Ishavsgryta i kylen som jag värmde på. Det var ingen höjdare så Iris åt inte speciellt mycket alls. Men fruktpuré gick bra så hon fick i sig lite iaf. En timma senare så fyllde vi på med lite gröt så att hon skulle ha någon mer mat i magen än bara välling. Och tar det för långt tid att få fram skeden till hennes mun så ger hon ifrån sig ett vrål, ett argt vrål. Och när gröten sen var slut och hon ville ha mer så blev hon arg, så arg så att hon ännu en gång bara vrålade rakt ut. Fick muta henne med lite majskrokar för att göra lilla fröken nöjd tills jag och Emma hade ätit upp vår mat och kunde göra lite välling åt henne.
Det jag nu funderar på är varifrån hon har fått det tempramentet??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0