Svårt

Idag så blev det väldigt svårt att lämna hemmet och bege sig till jobbet. Morgonen flöt på som vanligt med tandborstning, påklädning, snus, tidningsläsning och idag så lyxade jag till det med en kopp te för att få halsen på lite bättre humör. Är lite förkyld nämligen.
Men det var när det var dax att gå som det tog emot att jobba. Gick in i sovrummet och skulle pussa Emma hej då och Iris låg vid hennes tutte och åt lite frukost. Jag pussade Emma och var på väg ut ur rummet när Iris tittade upp och gav ifrån sig ett lite "Hmm" med sin lilla ljusa stämma. Självklart så vände jag och gick för att ge henne en puss med och då vart det liv i luckan. Hon log med hela ansiktet och började sparka med benen av glädje. Då fick hon en puss till och blev ännu gladare. Och på tre sekunder så gick hon från halvsovande och ätandes till att bli hur pigg som helst och hela hennes ansikte lös av glädje. Och i det ögonblicket är det inte lätt att gå ifrån henne. Men ibland så måste man. Värre för Emma då som jag antar ville sova vidare. Får hoppas att Iris blev trött igen. Nu ska jag jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0