Vägrar

Vi har ett litet problem här hemma för tillfället. Eller vi har två. Men vi tar det första problemet först.
För tillfället så vägrar Iris att bli bytt på. Och det hade väl varit en sak som varit någorlunda ok att förstå, men inte när hon blir så ledsen när hon har bajs i blöjan. Det kan jag förstå ännu mer iofs. Men just nu är hon helt galen på skötbordet. Hon skriker, gråter och blir helt vild. Är rätt jobbigt att se henne skrika så att hon nästan kräks men vad har man för val? Bajset måste ju bort. Så det är bara till att lyssna på rösterna i huvudet som sjunger "Always look on the bright side of life" och ignorera hennes skrik. För jag vet att hon tystnar i samma ögonblick hon blir upplyft.

Det andra problemet är att hon inte alls är bekväm med att lägga sig. Det ska kämpas till det bittra slutet då hon inte orkar längre. Vi läste oss fram till att det kan vara lite separationsångest och det är tydligen sånt som ger sig så det är bara till att bita ihop och lägga henne tre-fyra gånger per kväll.

Nu ska jag och Emma mysa lite i soffan med en skål med popcorn på bordet och Hell´s Kitchen på tv.


By the way. Är tydligen en jävla massa folk som vill ge mig och Iris saker eftersom ni inte skriver några kommentarer så jag ser fram emot att en massa presenter ska komma till oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0