Babysim

Idag så var hela familjen i simhallen så att jag kunde få testa på babysim med Iris. Jag få väl erkänna att jag var lite nervös innan för att jag skulle tappa ner henne i vattnet så stackarn fick panik på botten. Men tro det eller ej, men det gick bra och lilla Iris lever fortfarande.
Det var en massa olika lekar och sånger och jag kände mig rätt borta i sångerna kan jag lova. De andra har ju varit med innan så det var dem som fick stå för skönsången medan jag hoppade runt med Iris, skvätte vatten, sprattlade med hennes ben och kokade kaffe. Under kaffekokandet så var min enda tanke att inte få in en endaste vattendroppe i munnen. För jag tror att ungefär hälften av det vattnet som är i lilla bassängen består av barnkiss.
Det som var jobbigast var att doppa ner Iris huvud under vattnet. Fick verkligen tvinga mig själv till det och det var ingen bekväm sak att göra. Har tydligen svårt för att dränka folk.


Man kan lugnt påstå att den här lilla damen inte stirrar upp sig allt för mycket över att vara i vatten utan tar sig en funderare på något annat under tiden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0