En idé

Fick en idé om hur vi ska få Iris att sova lite bättre. Tidigare så har hon alltid somnat vid Emmas tutte och sov då bättre och längre. Men nu är sista måltiden för dagen gröt vid sjutiden. Vilket betyder att det är nästan två timmar sen hon åt när hon somnar. Så idag fick hon gröt redan vid kl sex och så fyller vi på det med lite välling vid åttatiden istället. Värt ett försök så får vi se hur natten utspelar sig.

Just nu håller Iris och jag varandra sällskap medan Emma är duktig och tränar. Vi har som sagt var fått i henne lite gröt och så håller vi på att laga mat till mig och Emma också. Revben på menyn så det sköter ju i stort sätt sig självt.

Insåg just att denna lilla tjejen kommer närmre och närmre att krypa på riktigt. Det skrämmer mig lite för då kommer man inte att kunna kolla bort en sekund. Blir inget bloggande, tv-tittande, surfande eller något annat halvslappt utan då får man sätta henne i en sitter eller något annat först.

Kommentarer
Postat av: Tess

Kommer garanterat att ge resultat. Och vill ni gå steget längre så ger ni henne en flaska välling i sömnen innan ni går occh lägger er på kvällen. Det gjorde jag alltid med båda mina och dom har sovit hela nätterna. Värt ett försök iallafall:)

2009-09-16 @ 21:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0