Framtiden

När man har en liten söt dotter som inte kan prata och bara är så söt som man kan tänka sig så händer det att man tänker på framtiden. Och här tänkte jag lista lite saker som jag definitivt inte ser fram emot

- Första gången jag lämnar henne på dagis. Kommer bli en hemsk upplevelse.
- Första skoldagen. Ungefär som dagis fast värre.
- Första gången hon blir sjuk.
- Första pojkvännen. Den stackars pojken kommer inte få det lätt.
- Första fyllan. Blir ingen rolig bakfylla för lilla Iris
- Första gången hon inte kommer hem när hon ska. Hur orolig ska man inte vara då??
- Första gången hon ber mig dra åt helvete eller kallar mig gubbjävel eller liknande. Hur ledsen blir man inte??
- Om hon inte kommer hålla på Bajen. Då vet jag inte vad jag tar mig till.
- Första gången hon ska sova borta. Då kommer inte jag att kunna sova.
- Första gången hon är ledsen på grund av någon pojke. Han får det ännu värre än första killen
- Om hon blir bättre än mig i golf. Då lägger jag klubborna på hyllan och blir hennes caddie istället.
- Första gången hon blöder. Vill inte ens tänka på det.
- Första gången hon är ensam hemma. Kan man ha barnvakt åt en 25-åring???
- När hon flyttar hemifrån. Tomheten som kommer då lär bli jobbig. Kom just på att hon kan glömma att studera  i någon annan stad eller ännu värre, i ett annat land.
- Första utlandsresan med kompisarna. Tror inte att den får komma.

Ja, här har ni ett litet utplock av några saker som inte kommer bli roliga i framtiden. Usch är det enda jag kan säga om alla ovanstående saker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha, ja du man känner igen sig i allt du skriver. Det blir så när man får barn. Både på gott & ont!

2009-09-03 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0