Jobbigt

Idag så träffade jag Emma och Iris på brevbärarturen och det är alltid lika mysigt. Tyvärr så blir det också alltid lika jobbigt när det är dax för mig eller dem att gå vidare. Man har lust att slänga iväg all post och gömma cykeln och följa med mina tjejer dit de ska. Och det blir extra jobbigt när Iris är på ett så bra humör som hon var idag. Men jag får hålla ut, om lite drygt två månader så är det jag som får vara hemma med henne hela dagarna.
Men nu får jag snart gå hem för dagen och då kommer jag nästan att lägga resten av min vakna tid på lilla gumman.

Men sen kommer det riktigt jobbiga. Ska iväg på kurs i två dagar i Alvesta och Växjö. Så det blir en natt utan Iris och Emma och det är inget kul alls. Men man får ta lite tråkigheter för karriärens skull. Är bara synd att det ska behöva vara att man måste vara ifrån tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0