Mormor & morfar

Kvällen har spenderats hemma hos mormor och morfar som bjödmig och Emma på middag. Och det är ju alltid god mat som bjuds på där kan jag lova er.
Det är väldigt kul att se Iris med sin mormor. Det är mycket skratt och leenden hos båda två. Och när mormor matade Iris med lite gröt så passade jag och Emma på att gå bort till Maxi och handla lite välling åt Iris som hon ska få i sig om en liten stund. Då får vi se hur min teori fungerar. Vore ju underbart med lite riktigt sömn i natt.
Och blir det inte i natt så hoppas jag på imorgon natt. För då är tanken att Iris ska sova hos farmor och farfar ute i sommarstugan. Men det är inte så att vi lämnar bort henne helt och hållet utan jag och Emma finns i stugan bredvid om det skulle gå och helvete. Men vi håller tummarna för att det funkar.

En liten rolig sak, för mig iaf. Tydligen så har Iris varit rätt så gnällig hela dagen. Men när pappa kom hem så var humöret på topp. Och det är ju roligt för mig men mindre roligt för Emma. Men vi skyller på att en tand är på väg upp. För nu har hon gnällat till sig lite igen under kvällen så det var nog inte bara att hon saknade pappa, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0