Prästen

Glömde berätta om vårt möte med prästen som ska döpa Iris igår. Han kom hem till oss vid fyratiden och berättade lite om hur det hela kommer att gå till. Vi har lite tur som får både barnkör och en annan kör så det lär vara bra sång i kyrkan. Och det tycker jag om iaf. Något jag inte tycker om däremot är att jag ska läsa en bön i kyrkan. Men vad gör man inte för lilla gumman.
Prästen då? Jo, det är en bra präst. Anders heter han och ni i Kalmar vet garanterat vem det är. Långhårig och ser inte ut som en präst för fem öre. Tycker personligen om honom trots att jag aldrig har sett han i kyrkan men han är väldigt avslappnad så det blir nog bra.
Så den fjärde oktober så är det alltså äntligen dax att döpa Iris. Bättre sent än aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0