Tennis?

Idag när jag kom hem från Växjö så var Iris mormor här och var lite barnvakt. Emma är nämligen på kurs som började klockan sex och mitt tåg kom inte till Kalmar innan det. Så då fick mormor rycka ut. Så när jag kliver innanför dörren så sitter Iris och äter gröt. Satte mig ner vid bordet men insåg att jag var tvungen att gå därifrån så hon kunde koncentrera sig på maten.
När allt var uppätet och mormor hade lämnat så satte jag mig i soffan med Iris och började flippa runt lite bland kanalerna på tv:n och helt plötsligt dök det upp en gammal klassiskt tennismatch med Goran Ivanesivic mot Pat Rafter. Kul tänkte jag och tittade lite till. Men roligast tyckte nog Iris att det var för hon släppte inte tv:n med blicken. Så tydligen så är tennis hennes grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0