Bra start

Denna dagen har varit riktigt bra hittills. Iris vaknade vid sex men då kände jag att det var alldeles för tidigt för att gå upp så jag lyckades med lite vilja att få henne att somna om så det blev en halv sovmorgon då vi inte gick upp förrän halv åtta. Och det är bra tycker jag. Och nu har vi kommit till den tid i livet då Iris inte längre vill sova på förmiddagen utan det räcker med en sovstund om dagen och den brukar komma runt lunch. Men idag får hon hålla ut tills efter lunch eftersom det är lunch med farfar som är planen idag. Och då går det ju inte att sitta och sova. Farfar ja. Farfar har köpt en sandlåda till Iris som står ute i Lindsdal. Så någon dag denna veckan ska jag och Iris ta oss ut till Lindsdal så jag får fylla den med sand som hon sen antagligen kommer tömma genom att äta upp sanden. Men det är smällar man får ta. Nu har jag tänkt att vi ska gå ut och leka lite så Iris får springa lite i gräset. Funderar på att ta med en boll hon kan jaga efter så hon inte bara springer fram och tillbaka utan något mål.

I eftermiddag så är det än så länge planlöst men vi lär säkert hitta på något spännande. Om inte för att hålla nerverna i styr inför kvällen match mot Sundsvall. Åter igen så blir det på skiljda håll jag och Iris ser matchen. Jag drar ut till Stefan i Lindsdal för att se den medan Iris är hemma med mamma. Hur det går? Sundsvall vinner nog med 5-0. Hoppas min dåliga trend på att tippa resultat håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0