Cykeltur

Idag så ska jag och Iris ut och cykla lite. Kommer bli premiär för Iris att röra sig någonstans på det sättet. Ska bli kul att se vad hon tycker om det. Hon har iaf accepterat att ha hjälm på sig och det är bra. Vart turen går vet jag inte än men det blir ingen långrunda idag ifall hon helt plötsligt skulle tycka att det är jättejobbigt och hemskt. Man vet aldrig med små barn.

Igår hände inte speciellt mycket förutom att vi var och handlade, fikade med mormor och krigade lite. Iris fick för sig att en kontakt skulle dras ut men det var jag inte riktigt överrens med. Så jag skällde och Iris skrattade tills jag stängde in henne på hennes rum, då grät hon istället. Jag öppnar dörren och pratar med henne och det första hon gör att att försöka rycka ut kontakten igen så då blev det samma sak igen. In i rummet, gråt, ut ur rummet, till kontakten, arg pappa, ledsen Iris, trött pappa som nu gav upp, satte på henne ytterkläderna och gick en promenad för att lugna ner känslorna hos oss båda. Så kan en eftermiddag se ut hos oss om ni undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0