Golf

Så var årets första golfrunda spelad och tror ni inte jag hade oturen att stöta på årets första orm också. Usch, hatar verkligen de äckliga slingrande asen. Mår dåligt av att stöta på dem men alltid, alltid är det jag som ser de först och är närmst att bli biten. Hur golfen gick är en annan historia. Men förutom ormen så var det trevligt att vara tillbaka på golfbanan.

Har träffat Iris väldigt lite idag. Kom hem vid 12 och nu är hon hos farmor och farfar och ska vara där över natten då Emma ska ha tjejkväll här hemma och jag ska till Dadda och dricka öl och snacka skit.

Nu låter jag säkert skitdum men det kan vara rätt skönt att få vara utan Iris en stund för just nu är hon extremt pappig. Kan inte ens gå och duscha utan att hon ska stå utanför och banka och gnälla. Är ju hedrande på sitt sätt men det är jobbigt på ett annat sätt. Dels för att jag vill att hon ska vara lika mammig som hon är pappig och dels för att jag får dåligt samvete för att jag inte är med Iris hela tiden när hon vill det. Men man behöver lite ensamtid också även om det bara gäller för en dusch i tio minuter.

Nu ska jag lyssna på lite musik och dricka upp min öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0