Lekland

Idag har jag och Iris varit på Elvins lekland med föräldragruppen. Var kul att se barnen springa omkring och åka rutschkana, bada i bollhavet och ha det allmänt trevligt. Iris valde att åka rutschkana med huvudet först och ner i själva kanan. Blev ett snyggt rött märke i pannan. Och sen så fick hon äntligen lite stryk. Låter kanske illa när jag säger det men hon är väldigt bra på att vara på andra barn i håret och ansiktet osv. Men idag så gav Alfons henne en lite hårdare behandling och Iris blev jätteledsen. Självklart försöker jag trösta henne men tycker ändå att det är bra att hon får sig lite stryk så hon lär sig att det gör ont när någon river en i ansiktet. Livets hårda skola helt enkelt.

När vi var färdiga på Elvins så tog vi bussen in till stan igen och gick och köpte en sulky på OjToy. Tog hissen ner och vad händer? Den fastnar naturligtvis. Tror det är första gången det hänt för mig men jag bryr mig inte speciellt mycket. Var mycket värre för Iris som blev helt knäckt. Men vi kom loss efter några minuter då någon händig snubbe bände upp dörren och släppte ut oss.

Sen hem och äta mat och nu ligger Iris och sover tungt i min famn. Ikväll så bär det av till Göteborg så under eftermiddagen så ska jag se till att vi blir färdigpackade jag och Iris. Kommer inte bli lätt att ordna med Iris springande runt benen men det är bara att lura iväg henne för att sen springa och fixa det man ska. Och så får man hålla på till man är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0