Slappardag

Har blivit en riktig slappardag för mig och Iris idag. Innan lunchen så gick vi en liten sväng på stan och mötte upp syrran och Arvid. Sen gick vi hem och matade barnen och lät de leka lite innan vi gick till Italia och käkade pizzabuffé. Iris åt en hel del kanter och fick även smaka på sjävla pizzan och tuggade och gav ifrån sig ett högt mmmm. Så tydligen så är pizza hennes grej.

Efter lunch så gick vi hem och bytte bajsblöja för att sen mysa lite ihop på golvet innan Iris blev skittrött och somnade i min famn. Efter en stund så somnade även jag så det blev en och en halv timme i soffan. När vi väl vaknade så mös vi lite i hennes säng innan hon kom på att hon var törstig och krävde vatten. Och hon drack som om hon varit i en öken i en dryg vecka den lilla stackarn. När törsten var släckt så skulle vi sortera tvätt. Eller, jag sorterade och Iris slängde kläder över hela vardagsrummet. Så varje hög kräver nog sin genomgång innan det slängs i maskinen för annars kan kläderna komma ut med en helt annan färg än vad de hade när de åkte in i maskinen.
 Efter det så blev det banan och nu så är lekandet igång för fullt.

Nu väntar vi mest på att Emma ska komma hem så vi kan mysa lite hela familjen. Och jag tror att jag och Iris kan härda ut i 45 minuter till även om det är jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0