Vår helg

Så nu har jag glömt att skriva igen, har helt enkelt inte haft någon tid för att blogga i helgen men nu är det vardag igen och då finns tiden.

I fredags så hade vi en myskväll här hemma med god mat, tv och lite vin. I lördags så var det stora städdagen. Mormor och morfar kom och hämtade Iris vid lunch så jag och Emma kunde städa. Och städa gjorde vi. Var tom lite roligt att städa med stereon på full volym som pumpade ut Mötley Crue. Går förvånansvärt enkelt att städa under de förutsättningarna. På kvällen blev det middag hos mormor och morfar innan vi avslutade kvällen i soffan framför en bra film.

Igår så började dagen tidigt när Emma kom in och gratulerade mig på min födelsedag. Iris sov fortfarande och Emma tyckte det skulle varit taskigt att väcka henne och jag kan bara hålla med. Sen stack jag ut och spelade golf med Dadda. Men innan jag gick så hann Iris vakna så jag fick mig en rejäl puss innan jag gick. Golfen gick sådär men det var ett steg framåt sen första rundan så det går åt rätt håll.
När jag kom hem så var det matlagning på schemat eftersom mina föräldrar, min mormor och Emmas föräldrar skulle komma på middag. När middagen var klar så blev det knappt två timmars nattande av Iris och lite mys i soffan.

Igår eftermiddag så hade Iris lite feber men efter lite medicin så var det löst tills i natt då hon började stöka i sin säng. Emma gick in och fann henne halvvägs ner på golvet flämtades som en hund. Emma tog naturligtvis upp henne och hon var kokhet. Så det blev temp som förvånande nog bara visade strax över 38 och en panodil. Efter det så gick jag in och la mig hos henne och så sov vi tätt ihop hela natten så täcke var överskattat för min del iaf. Tyvärr så tror jag dock att det är lite feber på gång igen så snart får det bli en kamp för att få ta tempen på henne. Tycker verkligen inte om det.

Kommentarer
Postat av: Augustelena

Great .Now i can say thank you!

2011-05-03 @ 21:32:41
URL: http://augustelena.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0