Adventsfika

Idag har vi haft en riktig söndag, ni vet en sån söndag när man knappt är ute, man plockar lite, äter lite lunch, fikar och så fikar man lite till och efter det så ligger man på golvet och tittar på fotboll.
Adventsfikat ja, Mange, Frans, Angelika, John och Minoo var här och drack glögg, åt pepparkakor och snackade en massa om ditt och datt. Som vanligt var det trevligt att träffa de här människorna. Nu vet jag att några av er läser detta och då kan ni ta åt er för ni är verkligen trevliga människor.
När stillheten lagt sig i lägenheten så la jag mig på golvet och tittade på Tottenscum-Chelski och lät ryggen vila. Var kanske en överdrift att kalla det stillheten för Iris som inte sovit något idag kom in i 75:e andningen och körde hela racet för att inte bli trött. Hon sprang omkring, dansade, sjöng, skrek "nu kör vi allihopa" och körde igång någon sorts fågeldans som avslutade med "grattis farmor". Men vad gör man inte för att hålla sig vaken?

Nu till min rygg. Hade tänkt att jobba imorgon men får vika ner mig. Har haft fruktansvärt ont i ryggen igår och idag så det finns inte en möjlighet att klara en hel dag på jobbet. Ska dock dit efter Iris luciatåg imorgon och prata lite med chefen. Måste hitta en väg ur den här skiten. Orkar inte ha ont längre. Det jobbiga är att det påverkar allmänhumöret rätt så mycket och jag känner mig som en tråkig och negativ människa och det är inget kul.

Ja, ja, nu ska jag ta en lång varm dusch och skolla mig över hela kroppen så jag får jämnont överallt och glömmer ryggen för någon minut.

Kommentarer
Postat av: Faster Gunilla

Jag vet precis hur du känner i ryggen, efter två diskbråck. Stakars dig! Gå ut och gå så mycket du kan, det är ett tips.

Kram Gunilla

2010-12-12 @ 23:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0