BomBom

Efter lunch så tog sig Iris en liten sovstund, var skönt för oss båda tror jag. För efter den så hade vi båda ny energi trots att jag inte direkt vilade. Men det var skönt att få lite egentid och göra vad jag ville. Så jag skrev ut lite kort och donade med lite andra saker som behövdes göra. När Iris vaknat till ordentligt så gav vi oss ut på stan där vi skulle träffa BomBom. För er som inte vet så är det Martin som är BomBom. Men innan vi träffade honom så hann vi med att göra både det ena och det andra. Vi hann gå till sömerskan, vi hann till systemet och så hann vi köpa en present till farmor som fyller år på söndag. När vi slöt upp med BomBom så blev det fika på Skafferiet följ av lite rännande på stan där vi bara köpte bra saker.
Var trevligt att träffa Martin igen, var alldeles för länge sen. Nu kommer det inte dröja lika länge eftersom vi ska träffas imorgon igen. Fast då ska Emma, Betty och Alice vara med också. Alice hade idag blivit hämtad av sin mormor som tydligen hade lite Aliceapstinens.

På väg hem så skulle Iris kliva i varenda snödriva. Då gjorde jag misstaget att sätta henne i en istället. Och gissa vad, sen skulle hon sitta i varenda snödriva istället. Att man aldrig lär sig. Men Iris tyckte det var kul och då är jag nöjd. Eller, det är jag väl inte alltid för ibland så gör hon saker som inte små barn ska göra och då tycker jag sällan att det är lika roligt som Iris gör.

Ikväll så blir det bara mys här hemma. Vi ska äta kött, kolla idol och bara vara. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0