En helt ok dag

Det har varit en helt ok dag idag faktiskt. Har inte speciellt mycket att klaga på förutom en gubbe som kom fram under brevbärarturen och var lite käftig. Började ställa frågor om det var skönt att jobba och om det var kul med all snö. För själv så njöt han av att vara ledig. Vad fan handlar det om? Vem gör så? Skakade av mig hans idioti rätt så snabbt och jobbade vidare i snödrivorna, som trots allt blivit mindre.

Efter jobbet så gick jag och hämtade Iris på dagis. Men idag var det inte det vanliga dagiset för i mellandagarna så är det så får barn som går på dagis så de har slagit ihop två avdelningar och är på den andra. Känns lite konstigt att lämna henne där för det är inte så mycket personal hon känner och omgivningen är helt ny. Tack och lov så var det några barn från hennes avdelning där så hon var inte helt övergiven. Men helt hunda känns det inte. Fast det är inte så mycket att göra. Får dock kanske planera in lite semester i mellandagarna nästa år.

Dagen avslutade med att Dadda och Merlene var här och fikade lite och så fick de sina julklappar av oss, något försenat men, bättre sent än aldrig.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova några timmar innan Iris vaknar och vill upp och leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0