Granen

Idag så har jag jobbet igen. Fick tack och lov vara inne och slapp att gå omkring i snön och halka. Och med facit i hand så hade jag inte klarat av en brevbärartur idag, räckte gott och väl med att stå och kamma, göra eftersändningar och mer kamning. Var knappt att ryggen fixade dagen men va fan, är bara att bita ihop nu när det är julvecka.

Smet dock iväg från jobbet en stund för att gå på utvecklingssamtal på dagis. Och nej, det handlade inte om mig utan om Iris och det var kul att höra att hon är en duktig tjej på många sätt. Så jag gick tillbaka till jobbet som en stolt far.

Ikväll så har vi klätt julgranen. Iris tyckte att det var skitkul att hänga upp en massa saker och var nöjd med resultatet. Så pass nöjd att hon fick en knäpp och började sjunga, dansa och applådera sig själv. Jag och Emma satt på golvet och bara njöt av att ha en tokig dotter.

Vi har ju haft lite svårt att få Iris att somna om kvällarna ibland och hon somnar alltid i soffan och då oftast i Emmas famn. Men idag var det min tur att natta och jag bestämde mig för att hon skulle somna i sängen utan en massa gullande från min sida. Så jag satt bara bredvid och sa åt henne att lägga sig ner och sova när hon ville sitta och leka eller gå ut till Emma i soffan. Tog en liten stund men till slut så la hon sig ner och kramade nallen och somnade. Gjorde ett segertecken och smög ut från hennes rum, väldigt nöjd. Så nu fortsätter vi så resten av veckan för att sen ta det till nästa steg och lämna rummet. Och om hon då kommer ut så går vi in med henne igen och lägger henne i sängen. För det vore jävligt skönt att kunna lägga henne i hennes säng och veta att hon somnar efter en stund.


Iris klär granen med sitt egna julgranspynt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0