Blod

Och så hände det, Iris slog sig så pass mycket att hon började blöda. Hon gick omkring i sitt rum med en leksak i handen och så hör jag hur hon trillar. Hon trillade dock på golvet och det som var närmst som hon kunde slå i var sängen. Men jag tror att hon missade den. Men hur eller hur så började hon att blöda i munnen. Och hon grät, och dreglade blod och jag var ingen kaxig pappa just då kan jag lova. Fick torka rent lite med ett papper och så fick hon skölja munnen och då blev det genast lite bättre, för både mig och henne. Strax efter så var hon sitt glada jag igen så då antar jag att inga tänder fick någon smäll utan bara läppen. Men nu har hon en liten, liten fläskläpp när hon ler så vi är rätt lika varandra med skillnaden att jag har snus under min läpp.
Men nu har jag iaf fått uppleva blod från Iris för första gången. Och det är antagligen inte sista heller men jag hoppas det dröjer till nästa gång.

Nu ska vi snart gå till Italia och äta en pizzabuffé med mormor, morfar, moster, faster och alla kusiner. Så det lär vara full fart på Italia på Storgatan om en halvtimme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0