Gå, gå, gå

Så, vad har ni gjort i eftermiddag då? Vi har tagit en sväng till på stan, ätit mat, lekt och så har Iris gått, gått , gått och gått. Det enda hon kryper nu för tiden är när hon behöver något att ta tag i för att ställa sig upp. Och det är skitkul att se hur hon utvecklat sin gång sen de första stabblande stegen. Är väl synd att kalla det för stabil gång men den är betydligt bättre än vad det var från början. Återkommer till gåendet sen.

Efter lunchen och sovstunden kom moster förbi för att hämta en sak och då tänkte jag att jag passar på att följa med henne ut på stan. Och då visade Iris sin pappighet. Jag satte på henne jackan och gav henne till Anna medan jag klädde på mig själv. Det skulle jag inte gjort, det var konstant gråt tills jag var färdig och kunde ta henne igen. Samtidigt som jag blir lite glad för det så tycker jag att Iris är lite löjlig.
Sen gick vi ner till Baronen där hennes kusiner befann sig. Efter en liten stund inne på en skoaffär så skulle dem åka hem och vi tog sällskap upp på stan. Och hela vägen gick Moa bredvid vagnen så hon och Iris kunde prata. Iris körde sitt ba, ba, ba och Moa svarade likadant. Det var tydligen skitkul tyckte Iris som inte släppte Moa med blicken under tiden hon gick bredvid vagnen. När det var dax att skiljas åt så vinkade Iris så jag trodde armarna skulle flyga av.
Sen så blev det ett snabbt besök på Systembolaget. Iris ska ju ha fest imorgon och bad mig köpa lite öl åt henne och vad gör man inte för sin dotter?
På väg hem så hörde jag en tant ropa på mig och vem var det om inte tant Ika. Hon och Iris sken upp som två solar och Iris gav Ika en stor blöt puss innan vi gick åt vart sitt håll.
Väl hemma så har det varit lek och en massa gående fram och tillbaka i lägenheten. Hur det ser ut kan ni se längst ner i detta inlägget.

Ikväll så blir det OS och lite förberedelser inför morgondagen då vi ska fira Iris ettårsdag.

Höll på att glömma. Iris är verkligen pappas tjej. Min och Emmas middag idag var en fantastisk god ryggbiff och Iris åt och åt av Emmas bit. Hon hade nog kunnat äta en hel bit själv men någon gräns får vi nog dra. Tycker inte om att det börjar bli konkurrens om köttet här hemma. Men så länge jag är större än henne så får jag äta mer kött. Så det så.


Iris i full fart genom köket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0