Kalas

Idag ska vi ha ett litet kalas för att fira Iris ettårsdag. Det blir inget barnkalas eftersom jag och Emma tänker att det kommer hon ju inte ihåg iaf. Men några barn kommer från släkt och kanske vänner så hon får nöja sig att leka med dem. Men tårta ska hon få iaf, en tårta som hennes pappa ska göra. Den lilla trenden av bakning fortsätter helt enkelt. Nu gjorde iofs Emma tårtbotten igår men det blir jag som ska garnera den osv och det är ju det som räknas.
Så just nu håller vi på att fixa till här hemma så Iris leksaker inte är spridda över hela lägenheten utan finns på hennes rum. Nu bär hon iofs tillbaka en massa grejer till vardagsrummet men vad ska man göra åt det? Hon måste ju få leka flickan.

I natt så fick jag äntligen sova själv utan att behöva tänka på Iris. Var riktigt skönt att bara få sova. Och en liten sovmorgon fick man också. Förhoppningsvis så blir det en ny sovmorgon imorgon då vi funderar på att låta Iris sova hos mormor och morfar så hon kan leka med sina kusiner imorgon på morgonen. Vi får se hur det blir. Annars funderar jag på att tvinga Emma att ta denna natten med genom att låtsas sova även om jag hör Iris, och inte vakna när Emma försöker väcka mig.

Nu ska jag mysa lite med mina tjejer innan allt folk kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0