Kusindag

Dagen började med att jag och Iris tog oss till Måsen så Iris kunde hänga lite med Alfons och Celvin. Såg ut som om de hade rätt kul även om Iris var lite trögstartad idag. Men sen blev hon sig själv och tog för sig och lekte loss som vanligt. Och när Iris leker loss så stoppar hon allt hon kan i munnen så nu blir hon säkert sjuk igen. Håller tummarna för att vi ska få slippa det.

När vi kom hem så tog vi en liten tupplur innan syrran och lille Arvid kom förbi. Var ett tag sen vi sågs så det var roligt att se hur stor Arvid blivit och att han nu blivit en liten person som är med i vad som händer. Och han var en glad liten filur som hade ett litet leende på läpparna mest hela tiden. Iris tittade, pekade och rörde lite försiktigt på honom för att se vad han var gjord av. Var även kul att träffa syrran. Är en sak att prata i telefon och en annan att få träffas och prata i verkligheten.

Ikväll så var vi hos mormor och morfar och träffade kusinerna från den andra sidan. Moster Anna och kusinerna kom med flyget idag så nu är alla Iris kusiner på plats i Kalmar för att fira hennes ettårsdag.
Var kul att se Ida och Moa leka med Iris och båda två var försiktiga och duktiga i lekandet.

Kanske ska ta lite kort om gårdagen också medan jag ändå skriver. Var en slappdag där det enda intressanta som hända var att jag och Emma var och beställde ringar. Så imorgon eller torsdag är de på plats och då blir jag ringmärkt. Kommer kännas konstigt att ha något på fingret men jag antar att jag vänjer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0