Mer nattbloggande

Detta börjar ju bli en liten vana att sitta mitt i natten och blogga. Men att jag gör det idag beror enbart på att det är Super Bowl. Hade gärna sovit men det är ju bara Super Bowl en gång om året och det missar jag inte.

Så hur var vår dag då? Av det jag kommer ihåg så var den rätt så bra. Har tyvärr inte riktigt kolla på vad vi gjorde så jag antar att det inte var så mycket. Vi var ute i Lindsdal en sväng under eftermiddagen. Vi började med att hälsa på familjen Anderbom i deras nya hus och efter det så var det farmor och farfar som fick besök. Jag tror att jag och Iris farmor har en förmåga att känna av varandras tankar. I lördags blev jag extremt sugen på kallops men det är kanske inget man orkar ställa sig och laga en lördagkväll. Och idag på morgonen så sa jag till Emma att jag hoppades på kallops till middag. Och vad blir det? Just det, kallops. Var fantastiskt gott.

Nu till Iris. Iris går mer och mer för varje dag. Redan i fredags tog hon åtta-nio steg och så har det fortsatt hela helgen. Rätt var det är så släpper hon det hon håller balansen med och ger sig ut på en liten vinglig färd. Det ser ut som om hon fått lite för mycket att dricka när hon vinglar iväg, fast detta är lite sötare än att se någon packad person på stan som raglar omkring. Nu kan man iaf lura henne att gå genom att hålla något hon vill ha och sätta sig en bit ifrån. Jag blir lika glad varje gång hon tar några steg, känns som hon är väldigt unik även om de flesta små barn någon gång börjar gå. Hon är ju inte direkt stabilt än men det ser bättre och bättre ut för varje gång hon går. Så imorgon ska vi öva som bara den. Ska rensa golvet i vardagsrummet från alla hennes saker och lura iväg henne på en massa promenader till mig. Ska försöka att få det på film eller kort också så ni får se hur duktig hon är.

Nu ska jag försöka koncentrera mig lite på Super Bowl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0