Trött tjej

Iris ligger nu helt utslagen i min famn och sover. Hon har fortfarande inte spytt än idag trots ett intag av en hel del vätska och lite gröt och avslutningsvis en macka på det. Så vi håller tummarna för att det fortsätter så här.
Natten som gick var ok med tanke på hur hon mår. Hon vaknade till vid två och då var Emma där inne och tog hand om henne. Vid femtiden gick jag in och då kom det två småspyor som knappt räknas men efter det och lite vatten så kunde hon somna om och sov rätt så bra. Dock kunde inte jag sova då utan låg och läste lite. Så nu är ännu en bok färdigläst. En bok som är skriven av en snubbe som levt på fel sida lagen och till slut tvingades fly till Thailand. Jag är wanted heter den och var rätt så bra men språket var under all kritik. Han kommer inte att vinna Nobelpriset i litteratur direkt. Visst, jag kanske inte skriver så bra alla gånger men 100 gånger bättre än "David Larsson" iaf.

Idag så blir det en slappdag med Iris. Blir att vara inne hela dagen och se till att hon får i sig vätska, lite mat och ännu mer vätska så hon frisknar till snart. Hon får gärna vara frisk till kvällen så vi kan gå på babysim imorgon men det känns tveksamt. Vore kanske inte helt rätt mot de andra barnen att utsätta dem för hennes magsjuka eller vad det nu är.
Ska se om Iris mormor kanske kan komma förbi en stund dag så jag kan få lite luft. Behöver gå ner och lämna in min jacka på kemtvätt eftersom den blev nedspydd igår. Vågar inte chansa att tvätta den själv utan det får ett proffs lösa.

Kommentarer
Postat av: Lauritsstine

A exceptional happy site!

2011-11-09 @ 15:38:12
URL: http://lauritsstine.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0