Dålig pappa?

Som ni kunde läsa tidigare så har jag och Iris ett litet krig här hemma om blöjbyten. Jag tycker att Iris ska ligga stilla på rygg på skötbordet medan hon vill klättra omkring. Ni kan läsa allt lite längre ner på sidan.
Allt det tålamodet jag hade på morgonen idag försvann mer och mer ju längre dagen gick och ju mer hon höll på att krångla. Så när kvällen kom fick jag nog och sa till henne.
"Kom till mig och säg till när du är redo att ligga still på skötbordet så ska jag byta din blöja"
Och hon kom snart krypande och sträckte armarna mot mig och pekade mot badrummet. Gutt tänkte jag, jag vann. Men icke. I samma stund jag la ner henne på skötbordet så började det igen.
Så, nu till min dålighet. Inte nog med att jag låter min stackars dotter gå runt med bajs i blöjan för att hon ska lära sig en läxa, jag glömde bort att hon ska ha mat mitt i allt detta. Så det var inga glada miner från hennes sida.
Kan säga att jag kände mig rätt usel när jag insåg att hon inte fått någon mat. Det var ju inte riktigt så det var tänkt att lära henne en läxa.
Och vem vet? Jag kanske är en dålig pappa bara för det där med bajsblöjan också. Eller?

Kommentarer
Postat av: Vegardinga

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2011-03-25 @ 08:26:33
URL: http://vegardinga.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0