Duktig tjej

Är så glad idag för att Iris sov så bra som hon gjorde i natt. Hon sov i nästan hela tiden från kl åtta igår kväll till kl sex idag. Och då lyckades jag få henne att sova en timme till efter det. Det är lycka. Och lycka vill jag dela med mig av. Så nu har Iris fått lite gröt och är en liten pigg tjej som leker medan jag sitter vid datorn. Eller pigg och pigg, när jag nu tittar på henne så ser hennes ögon rätt trötta ut så det blir nog en liten sovstund snart. Det är lycka det också.

Så, vad ska vi göra idag då? Vi ska ta ner alla adventsljusstakar och stjärnor, vi ska handla, vi ska försöka ge Martin hans present och så ska jag iaf kolla Arsenal-Bolton och framförallt så ska jag kolla på de nya avsnitten av How I met your mother. Så det är fullt upp.

Nu till något helt annat. Igår kväll så ringde min telefon, det var min far som ringde så jag svarade. "Hallå"? Hör att han är där i bakgrunden men hör även en massa andra röster. Och detta upprepar sig hur många gånger som helst. Ofta trycker jag bara upptaget men ibland svarar jag för att höra han prata i bakgrunden. Självklart försöker jag ringa upp han så han kan sluta men kommer bara till mobilsvar. Och så här håller det på i en timme typ. Till slut så tröttnar jag rejält på detta och ringer Nancy som jag hörde i bakgrunden en gång och där får jag svar direkt och förklarar vad min pappa håller på med. Hon skrattar gott och lovar att säga till min far att ha bättre koll på sin telefon. Man får väl ändå säga att det var till mig han ringde och inte till någon annan som han inte är släkt med, för då hade det blivit pinsamt för gubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0