I did it

Idag hände, jag vågade, fick de här oanade krafterna som man kan få när det gäller ens barn. Idag vågade jag klippa en nagel på Iris. Har varit livrädd för det sen hon föddes men idag så hade jag inget val eftersom det bara var en halv nagel kvar som hon höll på att riva mig med. Så när hon somnat så tog jag fram saxen och klippte nageln försiktigt. Och jag lyckade utan att ens väcka henne. Hurra för mig!!!!

I övrigt så har vi varit och fikat med Mange och lille Alvin. Stackars lille Alvin vaknade när han hostade bara någon minut efter vi kom dit och var inte alls på humör till en början. Men efter en liten stund så kom han igång och satt och jollrade på. Det kan man lugn påstå att Iris också gjorde. Det var full fart redan från början och hon satt och skrattade, åt, drack, bet i pappas keps och var på allmänt bra humör. Sen så var det som om någon drog ur proppen för då kom gråten och hon blev så sjukt trött. Lyckades hålla henne vaken tills vi kom hem och i samma stund jag satte mig i soffan med henne i famnen så somnade hon. Och hon sover än den lilla gumman. Kanske är nödvändigt med tanke på att förmiddagsluren var väldigt kort.

Ikväll så blir det käk på Jenny Nyströmskolan. Svärfar ringde när jag var och fikade och frågade om vi kunde komma och äta och svaret på det var självklart ja. Så när Emma kommer hem så tar vi oss genast dit för en fyrarätters middag. Vattnas redan i munnen.

Får be om ursäkt för att det varit lite dåligt med kort här de senaste dagarna men det har inte varit så mycket som hänt. Igår var det ju nästan sängläge hela dagen när Iris var sjuk och idag så glömde jag kameran när vi var och fikade. Ska se om jag kan ta något kort ikväll när vi är och käkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0