Ovänner

Varje dag så är jag och Iris ovänner några gånger och det är när det är dax för blöjbyte. Den senaste tiden så har hon totalvägrat att ligga still på rygg på skötbordet. Och det är jävligt irriterande. Framförallt så handlar det ju om att jag inte vill att hon ska trilla ner, för gör hon det så slår hon sig rejält. Det andra är att det är rätt svårt att byta på henne om hon inte ligger på rygg. Det går men det försvårar det rejält. Så det är en arg pappa som byter blöjor för tillfället. Men jag ger mig inte utan varje gång hon snurrar runt så åker hon tillbaka på rygg. Iris skriker och halvgråter lite och jag säger barskt till henne att ligga still medan jag lägger ner henne på rygg igen. Och så håller det på tills någon av oss tröttnar. Ibland är det jag och ibland är det Iris. Men idag vann jag och det är jag nöjd med. För ibland så är det faktiskt så att det bara är att bestämma sig och sen hålla fast vid det hur ont det än gör inombords när ens lilla hjärta skriker och gråter.

Nu ska jag gå och hämta kameran och lägga upp en bild på henne från i måndags som jag glömt. Så väntar ni tio minuter så kommer det en bild. Håll ut även om ni är otåliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0