Riktig mat

Idag så åt Iris för första gången samma mat som vi gjorde. Hon har ju självklart smakat en massa olika saker som vi tryckt i oss men idag så var det samma rätt för oss alla tre. Var väl ingen gourmémåltid direkt utan stuvade makaroner och falukorv. Men hon åt och var nöjd. Några korvbitar spottades ut efter ett tag men makronerna var tydligen smaskens.

Sen sist så har jag och Iris varit en sväng på stan, vi har ätit lunch, sovit middag och tagit en promenad i mörkret. Tog en sväng ner till slottet och man måste ju säga att juldekorationerna där nere är väldigt fina. Slottsallén lyser av stjärnorna, färglada bollar inne i stadsparken och en massa smålampor längst med vattnet gör det till en väldigt fin miljö att gå omkring i.

Nu är Iris på väg att somna och jag likaså efter att ha varit uppe sen kl tre i natt. Men det är bara till att bita ihop för det är ju en del bra på tv ikväll och jag har ju mig själv att skylla för att jag är trött och då ska jag lida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0