Sångstund

Idag har det varit en konstig dag för mig och Iris. Vaknade som vanligt och åt lite gröt och mös lite med mamma innan hon stack till jobbet. Strax efter att mamma åkt till jobbet så brukar Iris somna igen och sova en liten stund och vakna upp som en pigg och glad tjej. Men inte idag, idag så vägrade hon att somna om. Och självklart så skulle vi vara iväg vid halv tio så jag antar att det var därför. Hur eller hur så tyckte jag att det kunde vara en bra idé att gå lite tidigare så kunde hon sova en stund i vagnen. Tror ni hon gjorde det? Nä, eller jo, vid tjugo över somnade hon. Så det blev en kort lur innan det var dax att gå till kyrkan och sjunga lite barnsånger. Väl där var Iris på ett strålande humör och lekte och höll på. Tycker det är rätt trevligt där och det är bra sånger som tom jag kan. Och kan jag dem inte så är dem lätta att lära. Och det är inte speciellt mycket Gud och Jesus och sånt utan det handlar väl om en eller två sånger och det är ok om du frågar mig. När vi väl var färdiga där så satte jag henne i vagnen och hon somnade på några sekunder. Bra tänkte jag, då tar jag en promenad på stan och kollar lite. Vad händer då? Jo, hon vaknar efter en kvart och vill inte somna om. Så vi går hem och äter och då slår tröttheten till igen. Men vill hon sova? Nej. Efter mycket om och men så somnar hon iaf och sov en rätt bra stund i soffan. Sen hon vaknade så har vi ätit lite frukt, druckit kaffe, lekt, busat och lekt lite till.

Nu väntar vi på att klockan ska bli halv sex för då kommer Iris mormor och morfar som ska vara barnvakt här ikväll eftersom jag och Emma ska till Jenny Nyström och äta. Ska bli skönt att vara banrfri några timmar och bara få vara vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0