Skrikfest

Nu har vi två dagar i rad haft en skrikfest vid matbordet. Och det är en person som stått för allt skrikande. Och ni kan säkert lista ut vem av oss tre det är. Rätt gissat, Iris. Visst, det händer att hon skriker till under dagarna också men vid middagsbordet så är det gallskrik på gallskrik om hon inte får precis det hon vill ha direkt när hon vill ha det. Och det är inte alltid det lättaste att lista ut vad det är hon pekar på när bordet är fullt av saker. Men det är väl inte alltid så lätt att göra sig förstådd när man inte kan prata.
Ibland blir det tom lite roligt på något sätt men det får man inte visa för jag vill inte uppmuntra henne med såna saker.

Hon har nu fått ett rejält intresse för mina Simpsonsgubbar och det tycker jag inte riktigt om. En vacker dag när hon förstår hur fina de är och att man inte ska tugga på dem och behandla dem som vilken leksak som helst så kommer hon att få leka med dem. Men det lär dröja tills hon blir en 17-18 år tror jag.

Vi kör som sagt en vardagsrumssovning för Iris i natt igen och hoppas på att hon sover ännu bättre i natt. Är rätt spännande att ha en spjälsäng som en liten inredningsdetalj här hemma. Något för Äntligen hemma, Bygglov och allt vad det heter att ta efter. Bild kan kanske komma imorgon.

Imorgon ja. Imorgon så kör babysimmet igång igen och nu är det jag som ska se till att Iris inte drunknar. Ska bli kul att få lite schemalagd underhållning för Iris och inte bara mina idéer på vad vi ska leka med. Visst, nu bestämmer ju Iris en hel del själv av vad hon vill leka med för leksaker men någonstans så begränsar jag henne lite. Är inte jättekul när hon leker med telfonen, fjärrkontrollen och andra saker som jag och Emma tycker är våra och inte hennes. Nu kom jag ifrån ämnet lite, babysim var det ju.
Ska bli kul att se henne i vattnet igen, var ett rätt bra tag sen jag var med henne i simhallen. Jag vet ju att hon tycker det är kul och har hon kul så har jag kul. Så vill ni ha lite underhållning imorgon och se en stor, tjock man hoppa runt i vattnet och leka barnlekar så är ni välkomna till simhallen.

Nu ska jag äta chips, dricka cola, kolla på Paradise Hotel och bli fetare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0