Sova borta

Natten till igår så sov Iris som nu kanske vet inte hemma utan hos sina farföräldrar. Vid fyra-tiden på dagen så kom dem och hämtade Iris och båda jag och Emma tyckte det var jobbigt att se henne åka iväg i bilen, men det är väl bara att vänja sig inför resten av livet och alla gånger hon ska iväg. Det hade iaf gott jättebra och hon hade varit på bra humör hela tiden. Hade varit lite grinigt när det var sovdax men det brukar det vara här hemma med så det var som vanligt helt enkelt.
Igår eftermiddag när i kom ut så blev hon iaf riktigt glad att se oss. Jag smög in först för att få mig en kram innan Emma kom in och fick all uppmärksamhet. Hon slängde sig runt min hals och gav mig en hård och lång kram. Men det varade som sagt var tills Emma kom för då blev hon en liten morsgris.

Kramar ja, hon har blivit en jäkel på att kramas. Igår när vi satte igång en julstrumpa som sjunger "Rudolf the rednose raindear" så blir hon först lite nyfiken, sen rädd och sen ännu mer nyfiken och i den lilla stunden av rädsla så lägger hon sitt huvud mot min kind och kramar om mig hårt, hårt. Och det är så sjukt mysigt att vara hennes trygghet i såna här lägen.

Nu ska vi prata sovande. Igår kväll så vägrade hon att sova i sin säng och vaknade hela tiden när vi la ner henne så det slutade med att Emma tyckte att hon skulle sova i vår säng. Gick sådär det också för det var tjo och tjim och en massa stim innan hon kom till ro och kunde somna. Tyvärr så är Iris inte direkt still när hon sover så jag och Emma sover väldigt dåligt när hon ligger mellan oss. Strax efter två fick Emma nog och jag bar in Iris till sin säng och där sov hon tills min klocka ringde strax innan tre. Och nu ligger hon och sover som en liten gris i soffan medan jag kollar JVM i hockey. Tänk om hon kunde sova lika bra i sin egna säng som hon gör här i soffan? Kanske läge att flytta hennes säng lite, kanske är några konstiga energifält eller något som stör henne där hennes säng står nu? Vi får testa något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0