Trött pappa

Idag är jag nog världens tröttaste pappa. Iris bestämde sig för att hon inte alls ville sova i natt utan hellre bråka med sin gamle far. Hon vaknade till vid ett första gången och jag gick in och försökte få henne att somna igen utan resultat så det blev till att krypa ner i extrasängen och abrakadabra så sov Iris. Men vid halv fyra var det dax igen. Då vaknade hon och var hur pigg som helst. Hon stod på knä och jollrade och mådde allmänt bra. Jag tittade inte på klockan utan tänkte att nu var det dax att gå upp. Går ut i köket för att fixa lite morgongröt och ser då att klockan är halv fyra. Fixar lite välling istället och lyckas få Iris att somna ännu en gång. Nu är bara problemet att mina luftrör jävlas med mig så jag kan inte sova utan får halsa lite hostmedicin och dricka en kopp te för att kunna andas utan att det tjuter som fan. Så vid halv fem kommer jag i säng igen med en andning som liknar något som kan kallas för normalt. Efter en liten stund så vaknar Iris och vill inte ligga ensam i sin säng utan jag får lägga mig med henne i extrasängen igen. Och där låg vi tills klockan var halv sju för då var det morgon och hon skulle upp.
Så, nu är jag trött som en gnu som blivit jagat av ett lejon över hela Afrika. Vill egentligen bara sova men vem har tid med det? Blir nog tidigt i säng ikväll, förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0