Trött

När klockan var kvart i tre i natt så tyckte Iris att det var morgon och ville gå upp. Krävdes lite sång och mys för att hon skulle somna om. Nästa gång vi vaknade var klockan sex och då var det vår hyresvärd som skottade snö. Och innan han började skotta så slog av av all snö från skyffeln och det lät som kriget bröt loss på innergården. Men ännu en gång så lyckades jag och Iris somna om och sov till strax efter sju. Då gick Iris upp och mös med Emma medan jag låg kvar en stund till.

Så, vad ska jag och Iris hitta på idag då? Det är en jävla massa snö ute så en långpromenad känns uteslutet. Funderar på att gå och sätta mig på ett fik en stund och dricka en kopp kaffe, ge Iris lite frukt och bara slappa lite. Sen är ju frågan om Iris vill det. Annars så kan kanske Måsen vara ett alternativ. Vi får helt enkelt se vad dagen har i sitt sköte.

Har ju märkt att Iris tycker om musik så jag funderar på att stämma min gitarr någon dag och lära mig lite barnvisor så kan vi sitta här hemma och jamma ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0