Vår dag

Idag så har vi hunnit med en hel del i familjen Holmström/Ståhl. Vi började med att gå till Leos Lekland med resten av vår föräldragrupp. De små barnen trivdes i den lilla hagen där det fanns ett bollhav, lite klossar och lite platsdjur som de kunde gunga på. Iris favorit var bollhavet, hon trivdes som fisken i vattnet och det får mig att ångra att jag inte skaffade henne ett bollhav i julklapp. Men snart fyller hon ett och då kan man se till så att vi har bollar i hela lägenheten om det är det hon vill. Men antagligen blir det bara en liten barnpool fylld med bollar så det inte tar allt för mycket plats. Och vill ni sponsra med bollar så är det bara till att göra det. Tar tacksamt emot dem. Och kan ni låta bli när ni ser denna bilden?


Iris i bollhavet


Efter lite uppvärmning i bollhavet så tyckte vi det var dax för rutchbana. Vi gav oss på en lite högre så det skulle vara någon idé och Iris älskade det. Hon log med hela ansiktet i varje åk så att hon kommer trivas på lekplatser i framtiden råder det inga tvivel om.


Iris och Emma i rutchbanan


Efter Leos så gick vi en sväng på stan och köpte en massa kläder till Iris. Blev fyra tröjor och en kjol. Så nu känns garderoben välfylld igen. När vi kände oss färdiga på stan så gick vi hem och åt, lekte och vilade lite innan det var dax att leka lite till.
Ikväll har jag och Iris varit ensamma hemma, Emma är på födelsedagsfest hos Marie. Jag och Iris har haft lördagsmys som bestått av att Iris sover och jag har kollat på två filmer. Började med Madagaskar 2 när Iris fortfarande var lite halvvaken och följde upp den med Tropa De Elite. Två filmer som är så långt ifrån varandra man kan tänka sig men för det var båda bra.

Iris har på sig en ny pyjamas idag som vi köpte förra helgen. Tror inte man kan vara sötare än henne när hon har den på sig. Eller hittar ni ett barn som slår det här??

Min lilla dinosourie

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna B

Såå sööt! Var roligt att se Iris i verkligheten häromdagen. Ser betryggande ut att ni har hörnskydd på bordet. Trevlig helg!

2010-01-16 @ 22:51:53
Postat av: Tess

Det var nog bland det sötaste jag sett:) Hälsa och krama tjejerna från mig. // Tess

2010-01-16 @ 23:00:28
URL: http://tessdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0