Vardagsrummet

Så har vi då kommit till den punkt då vi inte längre vet vad vi ska ta oss till för att Iris ska sova. Så igår kväll så lyfte vi ut Iris säng till vardagsrummet i ett desperat försök till att få lite sömn. Och jag tror att det funkar. För i natt så vaknade hon första gången vid halv fyra vilket är en grym förbättring med tanke på att första gången i vanliga fall brukar vara runt ett. Så vi kör på i några nätter till för att se om det blir ännu bättre.

Idag så har jag och Iris varit ute och gått en sväng. Började med att hälsa på Putte och Mia på 3&1 innan pappa ringde och frågade om vi ville ta en macka på Hamnkafét. Och det tackar man ju inte nej till. Så jag och Iris gick dit lite snabbt. Tog en liten fralla med pannbiff och lök eftersom jag har stekt fläsk och löksås som står och väntar på mig i kylen och det vill jag orka äta upp. Iris fick smaka lite av min macka, lite lök som hon tydligen tycker om och så blev det lite tomat från farfars macka också. Så hon var rätt nöjd.
När vi kände oss färdiga med Hamnkafét så gick vi hem och gav Iris lite riktigt mat. Och efter lite stimmande här hemma så ligger hon nu och sover sött i min famn. 

Frågan är vad vi ska göra i eftermiddag. Funderar på att hålla oss här hemma tills klockan passerat tre så kan Iris få lite mellanmål innan vi ger oss ut igen. Någon som har någon trevlig promenadtur man kan ta med en barnvagn utan att behöva ta i som en gris för att få den att gå framåt. Tack Kalmar Kommun för att ni ser till att vägarna är rena nog för att kunna ta sig fram med barnvagn. Är för jävla dåligt av er men antar att ni som vanligt inte har budgeterat för att det ska komma någon snö.

Kommentarer
Postat av: Sambon

önskar att jag kunde fått ta den där promenaden med er! längtar efter er. puss puss puss

2010-01-12 @ 16:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0