Falukorv

Iris frukost idag bestod av rå falukorv och juice. Hade självklart gjort en macka åt henne med men den smakade hon bara på och när hon fick syn på falukorven så var inget annat av intresse längre. Eller jo, lite smörgåspickles och stark senap var lite spännande med. Dock inte lika gott som spännande.
Så jag antar att jag får gå och köpa en falukorvring någon dag så Iris får en favoritfrukost i några dagar framöver. Fast det låter inte så gott när jag skriver det så. Nä, vi kör vidare på mackor och hoppas att det funkar.

Nu längtar jag lite till helgen så Emma får vara hemma lite. Tycker om när hon är hemma hos mig och Iris. Och det är extra kul när hon är hemma när det är fint väder. Är kul att göra något ihop hela familjen. Kanske är egoisten inom mig som pratar men det är skönt att kunna dela på Iris och få slappna av någon sekund då och då. Speciellt när man är ute och framförallt vid stranden. Men nu är det inte helg så då får jag och Iris fortsätta hänga utan Emma och göra det bästa av det. Och just nu är det att ta det väldigbt lugnt och inte behöva känna press av att komma ut i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0