Helgen

Så vad har vi gjort sen i fredags morse då? Om inte minnet sviker mig helt så var vi i parken lite i fredags och lekte. Kan ha varit sista gången vi var där med tanke på att det tydligen bor en massa råttor i parken. Och råttor tycker vi inte om. På kvällen skulle Emma ha tjejkväll här hemma så jag och Iris åkte ut till Mange och Herman där vi åt gott och hade en trevlig kväll.

Igår så var det en rätt slapp dag. Jag och Iris gick upp tidigt och lekte och mös här hemma hela förmiddagen medan Emma tog igen sig från nattens äventyr på Harrys. Vid halv tol tyckte jag det var läge att ta tag i livet och få oss ur pyjamasen. När kläderna väl var på så somnade Iris och jag gick och handlade lite så vi kunde få någon lunch. På eftermiddagen så åkte vi ut till farmor och farfar i Lindsdal där även kusin Arvid, faster Charlotte och farbror Henrik bor när de är här och hälsar på. Iris tycker om Arvid så pass mycket att hon ständigt försöker äta upp honom. Vet inte hur många gånger hon var framme och bet i stackarn. Är det någon som vet hur man får barn att sluta bitas?

Idag så har vi haft ännu en slappdag. Gjorde inte många knop innan halv tre då vi gick till parken bakom ishallen så Iris fick göra något annat än att vara inne i helgen. När vi tröttnat på regnet så gick vi hem till mormor och morfar och åt lite lasange. Efter det så gick Emma och tittade på fotboll på friidrottsarenan medan jag och Iris gick hem och tittade på Bajen på tv. Flippade en del så jag kunde se avslutningen på golfen. Skönt att Bajen vann och kul att Rickard S Jonsson vann golfen. Var inte hälsosamma slut att se, varken i golfen eller fotbollen.
Lyckades få Iris att somna redan vid åtta idag vilket är rekord sen midsommar tror jag. Men nyss kom hon gående här som en trött Dynamit-Harry och kröp upp i soffan hos mig och Emma. Tänk om det var så varje gång hon vaknade så man slapp gå till henne. Vad bra det hade varit.

Nu ska vi återgå till söndagsfilmen på fyran, Att flyga drake

Kommentarer
Postat av: Melvinsimone

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2011-08-23 @ 06:54:14
URL: http://melvinsimone.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0