Helgen

Så vad har vi gjort i helgen då? I lördags så åkte vi till Möllstorp och badade på dagen. Om du frågar Iris så var hon riktigt nöjd med det. Lite mindre nöjd var hon dock med pappa och morfar då de för en kort sekund tittade bort när vi var i vattnet och Iris trillade. Men hon försökte simma på och höll sig på något sätt över ytan. Nu var det ju så att hon hade bara vatten till låren så det var inte så att hon inte bottnade. Men rädd blev hon iaf och började storgråta. Men har man trillat av hästen så ska man upp igen så jag satte ner henne i vattmet och skvätta lite vatten på henne och så var hon nöjd med att bada igen.
När vi väl var hemma så bar det av till mormor och morfar för att sova där så att Emma och jag kunde vara lite ensamma. Så vi käkade thaimat och sen tog vi en picknick ute på Svinö med ost och vin i solnedgången, mysigt.

Igår så var det bad som stod på schemat igen, denna gången på Kattrumpan. Efter ett tag så lämnade jag Iris åter igen men denna gången stod golf på mitt schema.

Igår kväll så hade Iris oerhört svårt att sova då det verkade som om hon fått Emmas förkylning. Hon hostade och grät och allt pekade på halsont. Men efter någon timmes oroligheter så somnade hon på mig och där låg hon i  dryga tre timmar. Det är inte alltid så lätt att sova med en 11-kilosklump på sig om ni undrar. Efter det så låg hon bredvid mig och höll igång men hon sov iaf vilket var bra för henne. Nattens sista timmar tog Emma henne så jag skulle få lite riktig sömn. Tack Emma.
Nu verkar Iris dock må rätt så bra vilket jag är glad för. Får hoppas att det blir bättre ikväll än igår för allas skull.

Idag så har vi inga direkta planer men en sväng till MAXI är inte uteslutet. Kan även bli lekplats, stranden eller en sväng på stan. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0